malm's Eye Photo||Penang.:.Johor||

By: malms Eye

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  11  12  13  >  >>]    [Archive]
Thursday, 26-Mar-2009 08:01 Email | Share | | Bookmark
Event : Pertandingan Tarian Kuda Kepang MAKUM

Lama sangat dah tak upload gamba kat fotopages ni.Sibuk sgt dah skng.Dah nak berhabuk dah my D50 duduk dalam beg tu.

So kali ni cover Pertandingan Tarian Kuda Kepang MAKUM 2009 yang diadakan di Dewan Budaya pada 20-22 Mac 09.

Enjoy the pic..















Picture by :

Malm's Eye Photography
+6012-7523617
malmstein9701@yahoo.com


Tuesday, 10-Feb-2009 08:29 Email | Share | | Bookmark
Photojournalism : Sambutan Thaipusam

Tarikh : 8 Januari 2009
Tempat : Jalan Kebun Bunga

Sambutan Thaipusam yang diraikan oleh masyarakat Hindu merupakan perayaan bersempena kesyukuran penganut Hindu. Pada pagi itu saya dan Arep http://ariffss.fotopages.com bersama dua org "Pelancong" menyertai perarakan sambutan Thaipusam. Perayaan yang penuh warna-warni dan pelbagai muzik memeriahkan suasana hari itu.

So ini lah serba sedikt gambar yang lebih kurang dari saya





















Picture by :

Malm's Eye Photography
+6012-7523617
malmstein9701@yahoo.com


Sunday, 8-Feb-2009 15:30 Email | Share | | Bookmark
Ingat Sebelum Kita . . . . .




Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.

Sebelum kita mengeluh tentang rasa dari makanan,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.

Sebelum anda mengeluh tidak punya apa-apa,
Fikirkan tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.

Sebelum kita mengeluh bahawa kita buruk,
Fikirkan tentang seseorang yang berada pada keadaan yang terburuk di dalam hidupnya.

Sebelum mengeluh tentang suami atau isteri anda,
Fikirkan tentang seseorang yang memohon kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup.

Hari ini sebelum kita mengeluh tentang hidup,
Fikirkan tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.

Sebelum kita mengeluh tentang anak-anak kita,
Fikirkan tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul.

Sebelum kita mengeluh tentang rumah yang kotor kerana pembantu tidak mengerjakan tugasnya,
Fikirkan tentang orang-orang yang tinggal dijalanan.

Dan di saat kita letih dan mengeluh tentang pekerjaan,
Fikirkan tentang pengangguran, orang-orang cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kita.

Sebelum kita menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain,
Ingatlah bahawa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa.

Dan ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan,
Tersenyum dan berterima kasihlah kepada Tuhan bahawa kita masih hidup !




Picture by :

Malm's Eye Photography
+6012-7523617
malmstein9701@yahoo.com


Friday, 30-Jan-2009 01:33 Email | Share | | Bookmark
Event : Karnival Rakan Muda USM

Tarikh : 10 Januari 2009
Tempat : Pdg Kawad USM

Ini merupakan tugasan yang saya dapat on the spot. Kehadiran saya ke Karnival Rakan Muda USM adalah untuk menjaga booth Sekretariat Sukarelawan USM, tetapi tiba-tiba dipanggil oleh "Boss Besar" Rakan Muda USM untuk membuat sedikt liputan Majlis Perasmian Karnival Rakan Muda USM. Majlis yang berlansung pada jam 11.00pg ini dirasmikan oleh Tan Sri Prof. Dzulkifli Abd Razak, Naib Canselor USM. Majlis ini turut dihadiri oleh Timb. Naib Canselor BHEPP dan juga wakil dari Rakan Muda P. Pinang. Majlis yang berlansung di Pentas Utama ini turut secara rasmi melancarkan Tabung Keamanan Palestin. Selepas tamat majlis Perasmian, NC dan tetamu jemputan meluangkan sedikit masa untuk melawat booth-booth yang mengadakan pameran dan jualan.

Apa pun walau tugasan secara on the spot, saya kena sentiasa bersedia untuk menjalankan tugas. So ini sedikit gambar yang saya ambil.



















Picture by :

Malm's Eye Photography
+6012-7523617
malmstein9701@yahoo.com


Wednesday, 28-Jan-2009 14:15 Email | Share | | Bookmark
Photojournalism : Perhimpunan Bantahan Kekejaman Israel

Tarikh : 9 Januari 2009
Tempat : Masjid Kapitan Keling, Georgetown, P. Pinang

Masyarakat terus membantah tindakan kekejaman Yahudi yang di laknat di Palestin. Selepas solat Jumaat, para jemaah di Masjid Kapitan Keling telah berkumpul untuk menyatakan bantahan kepada rejim Zionis Yahudi. Kepimpinan Masjid dan kepimpinan kerajaan negeri menunjukkan sokongan kepada rakyat Palestin.

Mohon maaf kerana kelewatan untuk upload gambar ini.


















Picture by :

Malm's Eye Photography
+6012-7523617
malmstein9701@yahoo.com


[<<  <  1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  11  12  13  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net